De praktijk

Graag zien we dat u zich op uw gemak voelt in onze nieuwgebouwde praktijk!

We hebben gekozen voor een relaxte warme huiskamersfeer. Daarnaast bieden we een rustige, persoonlijk benadering en nemen we de tijd om een intake of controle uitgebreid uit te voeren.

We stellen hierbij een zorgplan op; we brengen in kaart hoe het gebit ervoor staat en wat ervoor nodig is om het weer gezond, functioneel en/of esthetisch in orde te krijgen.

Onze praktijk is gevestigd in Eindhoven in een nieuw gebouwde praktijk in de wijk Oud-Stratum

Onze visie

Nadruk op preventie

Net zoals in de gezondheidszorg steeds meer nadruk wordt gelegd op preventie; denk aan het aanleren van gezond eten in plaats van het behandelen van obesitas en diabetes, is dit ook in de tandheelkunde gemeengoed geworden.

Waar vroeger voornamelijk reactief behandeld werd als mensen klachten kregen aan hun gebit, wordt tegenwoordig meer preventief gewerkt door regelmatig het gebit te controleren en controlefoto’s te maken.

Zo kunnen we de meest voorkomende problemen, zoals gaatjes, slechte of versleten restauraties en tandvleesontstekingen vroeg ontdekken. Door deze vroegdiagnostiek kunnen we behandelingen meestal kleiner houden, dan pas te handelen als de patiënt last krijgt. Maar te denken valt ook aan vroegdiagnostiek en behandelen van gebitsslijtage, de oorzaak van sommige hoofdpijnen (klemmen/knarsen), barsten rondom grijze vullingen en sluimerende ontstekingen aan wortelpunten.

Preventie betekent ook dat we kinderen een goede poetstechniek aanleren waar ze een leven lang plezier van hebben.

tandarts_praktijk

Waarom is een gezond gebit zo belangrijk?

Uiteraard om pijnvrij te blijven, maar ook om goed te kunnen eten en er verzorgd uit
te zien. Vergeten wordt echter vaak dat een zieke mond gevolgen kan hebben voor de
algemene gezondheid wegens relaties met bijvoorbeeld hart- en vaatzieken, diabetes en reumatoïde artritis.

Er wordt vaak gezegd:
Een gezonde geest in een gezond lichaam

Maar zeker geldt ook:
Een gezonde mond in een gezond lichaam!

Hierbij speelt preventie de grootste rol.